Patová situace v Karkandu

V dnešním dílu si ukážeme mou vlastní menší strategii, která nevyžaduje příliš spolupráce, ta pomůže zvrátit situaci na mapě Karkand.

Mapa Karkand, 4 body. Určitě se vám už někdy stalo, že proti sobě stáli dva podobně silné týmy nebo byly jenom příliš pasivní. A tak je na této mapě častý jev: Rusové mají body C+D  a Američané A+B.

Frontální útok nejspíš nepřichází v úvahu a přitom třeba hrajete na cizím serveru a nějaká velká spolupráce nepřichází v úvahu.  Tak co s tím?

Vpád do zad

Na obrázku níže jsem vykreslil pár možností, jak minimálně rozptýlit nepřítele nebo v tom lepší případě zabrat bod a v tom ideálním ho ještě chvíli udržet.

Tuto „taktiku“ občas používám a má celkem dobrou úspěšnost.

Červená čerchovaná čára: imaginární linie největších bojů.

Cesta

Nejdřív pár možných cest, které mám odzkoušené.

Američané

Zde jsou minimálně 2 možné trasy.

Zelená trasa: Přímější a rychlejší. Ovšem také je o řád riskantnější, jelikož musíte projet přímo nejaktivnější oblastí a upoutáte tak nechtěnou pozornost.

Žlutá trasa: Zde můžete sjet z kopce po levé straně a celou oblast objet. Auto budete nejspíš muset nechat nahoře a zbytek k D přeběhnout. Sice se jedná o delší cestu, ale zase bezpečnější.

Rusové

Modrá trasa: Tohle je dle mého nejlepší verze celé strategie. Pojedete směrem na C  a pak si to namíříte suverénně k A skrz průchod, kde můžete jako bonus přejet TOW.

Čím, s kým, jak?

Jaký je možný průběh?

Na základně seberte Vodnika/Humvee a ideálně ještě někoho do party – více je lépe, rychleji zaberete vlajku, ideálně od každé třídy jeden. Ale dá se to zvládnout i v jednom (výhoda této strategie – spolupráce není nutnost).

Nyní se co nejrychleji přemístit k danému bodu. Bereme ten bod, jenž je nejhlouběji za nepřátelskými liniemi.

Bod A

  1. Pokud máte štěstí, můžete při příjezdu ještě přejet kempujícího týpka u TOW :)
  2. Nyní se podle vámi hrané třídy zabezpečte (inženýr nahází na hlavní cestu miny, kvůli příjezdu případných protivníků; recon claymore a senzor;  assault třeba C4 a hlavně přivolání posil; medic lékárny a světlici). Pokud jste tam jako tým a máte k dispozici každou třídu, máte nedobytnou pevnost.
  3. Nyní zaberete vlajku a uvidíte, co se bude dít ;)

Pokud zabíráte sami:

Při zabrání A je nejlépe se postavit zhruba do středu „balkónku“ a přikrčit se. Můžete logicky sledovat v jeden moment jednu přístupovou cestu a já osobně sleduji hlavně schody, kde vidíte i příchozího po jednom ze žebříků. Pomocí klávesy pro ohlížení za sebe [F] pak často kontroluji druhý žebřík a střechu za žebříkem. V tomto postoji je nehlídaný prostor jedině  z vysoké budovy naproti.

Pokud je vás víc a máte v týmu snipera, není od věci, aby vás z tohoto místa kryl.

Bod D

Zabrat tento bod není snad ani tak obtížné, ale udržet ho je oříšek. Opět platí jako u A zabezpečit oblast dle vaší třídy, nebo co/koho máte k dispozici.

Zde je velké množství přístupových cest a zabírat lze z několika míst.

TIP: výhodné pozice a spawnovací místa na Karkandu: Strategie #2 – Karkand na mapách + malý tip

Zaberte vlajku a držte ji.

Důsledky aneb proč to vůbec děláme

Nyní máme zabranou vlajku, ale co tím vůbec sledujeme?

Důsledků vašich činů může být několik a to podle kvality/chování nepřátelského týmu.

  1. Zabrání vlajky, kterou má nepřítel za zády ho může nepříjemně rozhodit – výhoda pro vás.
  2. Pokud dokážete vlajku udržet a získat k dané vlajce nějaké spolubojovníky (přivolání posil…) můžete nepřítelovi vpadnout do zad.
  3. I kdybyste vlajku jen sundali nebo drželi krátce, nepřítel i tak musel za vámi a oslabit tak zbytek týmu – můžete tak využít zmatku a sice například přenechat mu opět A, ale mezitím se probít k B a zabrat ho.
  4. Spoluhráči uvidí, že se něco děje a třeba je to nakopne k většímu tlaku na zbývající bod.
Samozřejmě ne vždy je toto možné, pokud proti vám stojí hodně dobrý tým, který je dostatečně ostražitý. Často taky můžete zemřít cestou, kdy si vás všimne třeba nějaký inženýr a odpálí vás. (Proto to nezkoušejte, pokud hrajete proti mně :D)
Ale na každý pád to způsobí nějakou reakci a změnu rozložení sil  – toho můžete využít k vašemu dobru.
Toto se hodí například na konci kola, kdy je to nerozhodně/mírně prohráváte a potřebujete nějaký „gamebreaker“ nebo naopak hned na začátku, kdy  nic netušící nepřítel všechnu pozornost upírá směrem dopředu.

V některém z dalších dílů tohoto seriálu si ukážeme podobnou strategii.

Strategií tu máme pořád nedostatek, tak kdo něco má, pište, pište :) Jako vždy uvítáme dojmy a pojmy do komentářů

  1. Espiritu1938

    Dobré to je :-)

  2. Sgt_Tom_Evans

    ked si dobrý šofer .. tak prejdeš HuMWW-em skrz celu mapu aj cez horucu zonu a ešte sa ti aj podarí možno zraziť Carry nebo Tribona… nezabudnite preto trúbiť..:D

    • Fercik

      tak to jo tome :D :D :D ty 2 a jeste theo to sou snad nej korist to ja mam pro carry porad nachistany auto s C4 a klidne s tim odpalim jenom jí :D a jeste je taky dobry zastat za nekym zatroubit a kdyz se otoci tak ho prejet :D

  3. Fercik

    modrou trasu využivam taky ale kousek upravenou
    to ja nekdy vemu gaz a jedu až spoza C smerem na A vlajku vetsinou jen stahnu a uz se probijim na B skoro porad to funguje

  4. Jezichlup

    moc pěkné Johny, jen u toho bodu A čekám u toho žebříku (blíže k US Base) za tím rohem a hlídám tak žebřík a budovu naproti a když jde někdo po schodech nebo po žebříku (u schodů) tak to poznám podle toho že se mi zasekne zabírání vlajky ;-)

    • Jezichlup

      a dělám to tak právě proto abych nestál tam kde ty, protože se mi hodněkrát stalo že přišel dobrý hráč (já ho nestihl zabít) a už jsem měl kudlu v zádech ;-) :-(

  5. Jezichlup

    a ještě nerad obcházím raději ničím ty co obcházejí

  6. vojtavitek

    i když používám svoje taktiky a asi nebudu používat metody někoho jinéhi(i když je to hodně podobný), tak sem rád že sem dáváš svou taktiku abysme věděli jak na tebe když hraješ v protějším týmu, od ted mi na karkandu už nebudeš dělat problémy ;) :D (skoro..

    • Johncze (admin) Autor příspěvku

      :D
      uvidíme :)
      rád bych, aby se zapojil někdo další a napsal tu svou, minimálně ty novější mapy tady ještě žádnou nemají a nebo někdo z Kaťáků co pořád hrají Basra/Sharqi

  7. Fastyx

    Pekna strategia :)

  8. tribon

    +3 pokud, ale nehrajes proti „taktickemu“ teamu je to asi ne nic… vsude sama kempa… ale zas na druhou stranu… kdyz bezi skupina lidi sesla na ts a taktizuji, je to supr…. posledne sme takhle hrali asi 3 ja Keiry a jeste nekdo… a bylo to fakt bomba…

  9. Carry

    Strategie moc pěkná, osobně jsem nikdy nepoužila žlutou trasu, protože nasednout do jakýhokoliv vozidla je z mýho hlediska na Karkandu sebevražda ;)Na vlajku D mám svojí taktiku, bohužel pár jedinců už ví, kam přesně si dávám světlici a udržím ji do té doby než přijede vozidlo. Což třeba u vlajky A nehrozí, ale tam je pro mě těžší se dostat.

  10. KICKASSault

    Díky za strategii. Stav, který jsi popsal nastává často A+B kontra C+D. Kvůli inženýrům používám podobnou strategii, ale po svých. Z C se dá jít přímo nebo oklikou přes střechu na A (opět s tím bonusem, že u TOW může pár hráčů spokojeně kempit). To se dá použít i když máte proti sobě hodně kempící tým. Za druhou stranu se dá jít zase mírnou oklikou z B dolů na D. Pozor pak na vyjíždějící vozidla z RU základny. Snipeři mají většinou hodně práce hlídat si vlastní krk při útoku na B a pak si vás nevšimnou.

  11. Stg.michael2

    +1

  12. Asssasssinnn

    žlutá neni nic moc
    hrozí střet s TANKEM

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *