Teorie, možnosti herního vylepšení

Jak si sami začínáte všímat, hra se začíná čím dál tím více přizpůsobovat majitelům serverů, ti mají nyní možnost díky různým webovým scriptům hrát své „vlastní“ hry, díky limiterům které limitují zbraně, povolání či dokonce levely hráčů. Nicméně, kdybychom se zamysleli, co všechno se dá ještě udělat? Tento článek je hlavně pro hráče s nápady a kreativitou a také na zamyšlení možností této hry.

Trackování statistik

Většina z nás se už sama osobně přesvědčila, že statistiky Vašeho herního profilu, se aktualizují už při hře a ne po skončení kola ( Bohužel konec herního stylu: „OMFG NOOB TEAM! Končím než skončí kolo“ ). Z toho si můžeme odvodit, že statistiky se zapisují v reálném čase, popř. v určitém krátkém časovém intervalu. Co vše by se díky tomu dalo udělat?

1.0 Systém misí

Většina z Vás se před zhruba 1-2 měsíci začala honit za platinovými odznáčky od T4G Achivement systému, ale to pořád není ono. Jenom Vám to počítá statistiky a na základě určitých osnov přidá odznáček, systém dobrý, integrování do herních profilů hodně dobré ale opravdu je to Vše, co se dá udělat?

Díky Trackování statistik by se dal vytvořit systém herních misí, kde by si hráč vyzvedl misi, splnil ji a dostal určitý obnos bodů, které by za něco šly utratit. Co si pod tímto můžeme představit?

  • Sólo mise
    • Např. Zabíj 20 nepřátel za jedno kolo
  • Squad mise
    • Vytvořením týmu by jste si mohli vzít Squadové mise, zaznamenané statistiky by se tak sčítali a bylo by možné docílit „co-operace“ ( týmové hry ) hráčů. Mise by byly náročnější ale zato za více herních bodú
  • Support mise
    • Vidíte medika, který neresuje ba dokonce nemá defiblirátory? ( Ano, případ některých Premium hráčů, že Tribone? :D ) I zde by se dal využít velký potenciál povolání k vytvoření mnoha misí
  • Vehicle mise
    • A nakonec to pravé ořechové, jsme v Battlefield(u), takže by neměly chybět i mise pro Vozidla

Všechno je to nádherná představa, nicméně problém je s realizací. Představte si že trackujete naráz kolem 5000 hráčů, to už je něco ne? Bohužel s vysokými čísly přichází i otázka výkonu, kdy je potřeba i zakoupení výkonějšího serveru atd. Musí se počítat s tím že kdyby takový systém byl, hráči by ho začali využívat a hlavně by se musel neustále vyvíjet o další nástroje.

1.1 Ranking Systém

Kdyby došlo k vytvoření systému misí, první věc o kterou by hráči měli zájem, by byla tabulka s těmi nej. Kdo by nechtěl být viděn někde na velké zdi, jako nejlepší týmový hráč, popř. nejlepší support squad atd.

Vytvoření tohoto systém by byla už ta lehčí věc, šlo by v zásadě pouze o filtrování dat a další způsob hry, na které by se dalo co zlepšovat, představme si třeba:

  • Víkendové eventy – trackování určitých statistik po dobu víkendu a vyhlášení vítězů + nějaká ta odměna
  • Odemikací systém speciálních misí

Je toho mnoho, představivosti se meze nekladou. Vidíte kam daleko už jsme zašli? A vše to začalo pouze trackováním herních statistik.

Co ale něco nového?

V zásadě veškeré herní systémy, soutěže atd. budou stát na trackování a filtrování herních statistik. Co se ale dá ještě vytvořit?

War zone

Ti z Vás, kdo hrají Battlefield Heroes, znají tento systém herní zábavy pod názvem „The War Room“

  • V podstatě se jedná o dobívání herního uzemí. Na vytvořené mapě můžete sledovat postup herních týmů, které proti sobě zápasí a jejich úspěch na válečném poli.

Říkáte si, jak by se toto dalo převést do Battlefield – Play4free?

  • Představte si že trackujete výhry US a RU týmu, díky tomu můžete lehce zobrazit dění na fiktivní herní mapě, můžete také zobrazit počet mrtvých vojáků.
  • Díky tomu můžete nastavit herní limity, např:
    • Americká strana má k dispozici pouze 500 vojáků, zatímco RU jich má 750
  • Také můžete vytvořit těchto „War zone“ více, nebo je přiřadit ke každému serveru zvlášť a nechat je vytvořit své vlastní pravidla pro svoji vlastní „War Zone“

Závěr

Vše co jste si zde mohli přečíst je z programátorského pohledu možné, je možné vytvořit tyto scripty, protože vše stojí pouze na Trackování statistik z herních profilů. A toto jsme již dokázali, co bude tedy dál? Dokážeme udělat něco co zde padlo? Toď otázka…

Mátě nějaké své vlastní nápady, které by se dali zrealizovat? Napište nám je do komentářů, co vy víte, možná se najde někdo kdo se nudí, či chce využít své znalosti programování a možná tento projekt zrealizuje!

Doufám že se Vám článek na zamyšlení líbil a budu rád za Vaše „vlastní hry“ v komentářích!

  1. radek2707

    Kez by se to stalo skutecnosti :D !!!

  2. kelnar11

    Pokud jsem to pochopil tak War-zone je válečná mapa světa, kde každej klan ovládá nějákou část jo? :-) No něco takovýho je ve Star Conflict. Jinak systém denních misí a achievementů bych bral s odměnami: Credity a expy za nějáké banality…. více expů, creditů popř. nějáký obleček za trochu obtížnější úkoly… credity, expy nebo fundy popř. nějáká součástka, nebo nějáká unikátní verze zbraně (Třeba .44 Magnum: Nahraj 500 headshotu s REXem.. příklad) Prostě unikátní zbraň, která by se lišila i statistikami a to by byly hardcore dlouhodobé úkoly…. sejmi 200 pilotů. měj kill-streak 30 (pro některé normálka), neumři na infantry/vehicle mapě, ale nahraj nějáké killy…
    A taky bych ze Star Conflict v Battlefieldu viděl rád jednu věc: Mód na kapitány: Každý tým má 1 kapitána, kterého musí bránit, když jim umře kapitán tak už se nemůžou respawnout a musí vydržet do konce časomíry s tím, že budou mít více killů, nebo jim zavraždí kapitána a pak i ostatní.

    • Jezichlup

      Ano War zone by mohla být na principu Star Conflictu..

  3. Jezichlup

    Theo se nám zasnil :D :D ale nápady hezké.. a kdyby si to prásknul někde na Forum tak by se toho třeba nějací schopní lidi ujali a za chvíli HURÁ zase by komunita byla lepší než vývojáři :D
    A nakonec budu „hnidopych“ a řeknu Ti že tam máš chybu, ve větě: Máte nějaké své nápady.. :D :D

    • Theo Autor příspěvku

      Theo se nezasnil, Theo by chtěl jen vidět Vaše nápady :D

      • Theo Autor příspěvku

        Stejně tak budu chtít rozjet pár dalších článků, na podobná témata, popř. něco podobného co se odehrává na oficiálním fóru. Popř. i soutěže…

      • petas8

        Víš, že je to nemoc mluvit v 3. osobě. :D

  4. Ujfy

    Nápady pěkné, myslím, že někdo z P4F nadšenců na fóru by se do toho klidně pustil :)
    A Ježku, když už jsme se sešli dva hnidopichové na jednom článku, tak hnidopich se píše s měkkým i :D

    • Jezichlup

      já váhal hodně dlouho.. :D :D ale tvrdé mi přišlo hezčí :D

  5. SUPERMARIO555

    Bral by som do P4F TDM..

  6. attihonyi

    pekné nápady Theo, a War-Room na BF Heroes je ceľkom úspešný, tiež ma napadlo, že by to mohli dať aj do BF P4F :)

    • Theo Autor příspěvku

      Tk nápady… Spíš jsem chtěl rozjet diskuzi na takové téma, popř. vidět vaše „nápady“ :)

      • Theo Autor příspěvku

        Nejlepší nápad by byl nepsat tenhle článek, většina hráčů nepřemýšlí nad tím co by se dalo dělat z takového hlediska se hrou a čistě jen čekají na to, co se jim přiservíruje pod nos, tkže moje představa že by na něco mohli přijít, kdyby jsme jim ukázali možné možnosti, byla mylná :D

        • kelnar11

          Heh vím, že jsi napsal většina, ale jelikož nejsem zas takovej IT a neumím vytvořit žádnou aplikaci :D tak jenom sem tam přemýšlím… spíše jsem takovej tvůrce, nápadů mám 3 prdele :-), akorát by to chtělo bandu IT, kteří by to převedli do PC formy :D

          • Theo Autor příspěvku

            Tk ono nešlo o to sepsat tu kód :D PS: pokuď to ale dovedeš tk klidně :D Šlo čistě o to na základě toho, co sis přečetl ve článku zkusit vymyslet nějaké další uplatnění… Bohužel, neúspěch :D

          • kelnar11

            Jediné co mě napadlo je udělat nějáký filtr na nooby :-) tzn: že pokud se někdo kdo jakživ s helinou neletěl bude chtít nacpat do bojové heli.. tak ho to kickne/zabije s tím že musí mít nalítané něco v transportní heli… pak ho to tam pustí…

          • Theo Autor příspěvku

            Sice to nevím na 100%, protože nejsem jeden z těch, co se v tom „hrabou“, ale problém je v tom, že to co ti vysílá data ze serveru bohužel nejspíš jaksi nevysílá data jako: Hráč ??? nastoupil do ??? nebo Hráč ??? vystoupil z ??? … Ale kdyby to šlo a tyhle data by šli získat určitě by se toho dalo hodně udělat, ale také zneužít… Představ si majitele serveru co si nastaví helikoptéry jenom pro Premium hráče ;D Už párkrát se tu taková věc i řešila…

          • Ujfy

            myslím, že není nutnost vysílat data o nastoupení/vystoupení, protože stačí, aby to rozhodovalo např. podle času stráveného v heli :)

          • Theo Autor příspěvku

            To je fakt, ale jak sem psal už předtím, není možné zjistit že v té helikoptéře je. Protože nevíš jeslti do ni nastoupil nebo nenastoupil… Snad sem pochopil dobře co si napsal Ujfy. Ostatní kdo to čtou, přidejte se do debaty, možná příjdeme na něco co může potom časem „moderská“ komunita využít :)

          • Theo Autor příspěvku

            Leda kopnout všechny hráče co mají pod 1h v helikoptéře, ale co když se lognou hráči co o heli nejeví záujem a chtějí si prostě zahrát na mapách s vozidly.. Nezahrajou si, toj e ten problém.

          • radek2707

            Mám jeden nápad : třeba ze se kredity nebudou rozdávat podle toho jaky tým vyhrál ale bude neco jak základní odměna za výhru/prohru a ti co zaberou více vlajek dostanou více kreditu

          • Theo Autor příspěvku

            Bohužel ale o tom hráči rozhodnout nemůžou, to by museli udělaat vývojáři a tady se bavíme čistě o hře od hráčů modder, jedině že by udělali svoji vlastní měnu za kterou by se dalo bůh ví co koupit… A tké nic z toho by nebylo přímo ve hře, ale na nějaaké oddělené stránce.

          • Jezichlup

            No tak zase bych to nepřeháněl s tím ať se lidi zapojí do debaty.. a nebylo s toho nic, podle mě by stačilo pro začátek ty mise.. a vymyslet další a další by zase nemusel být takový problém.. a až by se do toho tvoření chytré hlavičky dostali tak potom rozjet něco víc.. Pochop, aby to nebylo jako s EAsy.. naslibovali hory doly (vylepšování oblečení, mapy v rush modu=více než teď apod.) a co vidíme?? 3 rush mapy a jinak téměř NIC..

          • Ujfy

            to je pravda, to jsem nedomyslel :D
            Jinak mě by třeba bohatě stačilo, kdyby vývojáři místo nových zbraní opravili ty hordy bugů, ale hlavně implementovali do hry ocenění, který jsou ve strings napsaný, ale nefungujou. Např. První/poslední kill za kolo, roadkill, střelba na slepo, bůhví co ještě. V souborech to je, ale oni to prostě nevyužijou…

          • Jezichlup

            hmm, ale to už je zase na EAsy a u těch by si s prací nepochodil :D ikdyž se to zdá velmi jednoduché.. zajímavé a k něčemu..

  7. Uctik

    Ooo kéžby… Ale znáte EAsy…

    • Jezichlup

      Tady právě nejde o EAsy.. ale o schopné lidi, kteří rozumí IT a baví je BF p4f takže by se toho ukali a něco takového vytvořili.. Např. systém odznáčků na tvém profilu BF p4f mají na svědomí T4G ;-)

      • Theo Autor příspěvku

        Přesně jak říká ježich :)

      • Ujfy

        možná vznikne i jakási modderská komunita, to by bylo fajn…

  8. nowaxcz

    Návod pro EAsy: aneb jak vytřískat prachy ze všech-1. Forgrip=spousta hráčů by to brala(samozřejmě za slušný balík Fundů)
    2.Kobra sight z BF3(http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://bf3blog.com/wp-content/uploads/2011/10/battlefield-3-kobra-4.jpg&imgrefurl=http://bf3blog.com/battlefield-3-kobra-sight/battlefield-3-kobra-4/&h=720&w=1280&sz=112&tbnid=5j5LLLMUNd4q2M:&tbnh=68&tbnw=120&zoom=1&usg=__hNSYUkGNWJ79Mkr7__8Skqo8FYA=&docid=C7ssdvmbCIbX0M&sa=X&ei=4-EkUrX_LMrRtAalo4CQBg&ved=0CDkQ9QEwAQ&dur=264)
    Co by si přáli hráči? méně zasekaných příhod které se stávají. Celkově trošku doladit hru.
    Co bych si přál JÁ? Aby hru odstavily, vrátily se na začátek startu po-BETA. Dodělat hru(grafika) od toho bodu trošku nerfnout zbraně( ať už elite nebo normál né ten debilní update,hned by se na to nahrnulo lidí co v tu hru věřilo jako já! Tehdy sem ti koupil elite AEK abych ne že neměl výhodu nad hráči ale abych podpořil studio. už je to jedno-T4G banned! Sem hold idiot co…to se nedá omluvit.

  9. Johncze (admin)

    Na misích se pracuje, uvidím ale, kolik to bude schopno utáhnout hráčů, aniž bych musel kupovat další server ;)
    Jinak můžete dostat víceméně stejná data jako z BF2, jelikož to běží na jeho základech. Problém je, že čím více vychytávek nabalíš na herní server, aby se všechno logovalo, vyhodnocovalo a pak to ještě třeba přímo ve hře vypisovalo, tak tím více je herní server zatížen – začne lagovat.
    Jinak jde například zjistit, že hráč x zabil hráče y zbraní z – to co se vypisuje v killfeedu.

    • Theo Autor příspěvku

      Tk v tom případě je to paráda a to co napsal ujfy je možné.

    • Theo Autor příspěvku

      Také bych chtěl něco dodat, nadcházející týden se opět bude pracovat více na stránkách, proto se někdy může stát že budou na kratší/delší dobu uzavřeny a také bude zaveden nový systém herních soutěží! :) Neřeknu Vám zatím jak ale bude to změna kterou někteří z Vás možná uvítají ale budou tu i takoví, kterým to bude Vadit a nebudou spokojeni. Nicméně de nám hlavně o zábavu a tak bude i tento systém udělán…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *